Пісні на весілля
Календарно-обрядові пісні
Людині притаманна здатність сприймати світ не тільки в реально-видимих формах, але й через аналогію (уподібнення) одного явища іншому, символічно.
Українська система символічного відображення світу ще мало вивчена, зокрема недостатньо висвітлено питання символіки весільного тексту.
Символіка весільної пісні багатюща. Якщо для ліричної родинно-побутової пісні характерні асоціативні символи, для календарно-обрядової магічні, то весільній родинно-обрядовій ліриці властиві два типи символів. Там, де переважає лірична тема, зустрічаємося із символами асоціацій (калина в піснях не завжди наречена, але тема нареченої незмінно викликає певний словесний символ). Напр.: «Під калиною три парубки говорять до дівочки» (1, с. 168).
Там, де у весільних піснях помітно відчувається обрядово-магічний момент, символ буде точним (символічна дія і пов’язані з нею слова-символи — напр.: покроплення свяченою водою, посипання зерном означають бажане благополуччя, багатство, достаток, здоров’я). Функціональне значення обрядів землеробського культу, пов’язаних з використанням зерна, перш за все служили символом плодючості, вічності життя. О.Потебня зазначав, що молодих на весіллі обсипають зерном, щоб хліб родився колосистий, щоб зберігались краса і здоров’я молодих.
У весільних піснях наголошується: «Обсип, мати, вівсом, червоною калиною, кропи свяченою водою, долею щасливою» (1, с.146) ; чи в іншому варіанті: «житечком обсипайте, до шлюбу випроводжайте» (2, с. 235). Як бачимо, ритуал обсипання, як і кроплення свяченою водою, має на меті уберегти від порчі молодих, зробити їх багатими, здоровими, веселими і зумовити щасливе подружнє життя. За Х. Ящуржинським, у міфічному значенні хлібні зерна вважали символом дощу, тому ритуал обсипання наречених, з цього погляду, символізував плідність.
Обрядово-магічний момент відчутний у випіканні короваю, прибиранні гільця, розплітанні коси, покритті наміткою голови дівчини — точних символах.
Коровай на весіллі — символ плодючості, продовження роду; з’єднання молодих у сім’ю; щастя; спільної долі (3, с. 73).
У весільному обряді дві половинки короваю символізують наречену і нареченого. Символічне й те, що випікали коровай лише ті жінки, які виходили один раз заміж і жили зі своїми чоловіками в злагоді. Символічне значення води для короваю:
Ми до клуні воду несемо,
Господа-бога просимо,
Роди, боже, жито-пшеницю
І всяку пашницю,
Ще й рожевії квіти,
Щоб любилися діти
(4, с. 220).
Не можна залишити поза увагою характерний лише для Поділля обряд прибирання гільця (найчастіше молодого невеликого деревця ялини, сосни, рідше калини). «Гільце — деревце з ялини, із червоної калини», це, як вважає М. Дмитренко, — символ розквітлого молодого життя, статевої зрілості; дівочої цноти; символ любові; поєднання небесного і земного, чоловічого і жіночого; символ багатства; плодючості (3, с. 73). У весільній пісні гільце в’ють «вівсом, червоною калиною... долею щасливою» (1, с. 84).
Найурочистіший момент народного весілля — розплітання дівочої коси, що символізує кінець дівування. Співали:
До коси, Миколо, до коси
На ній золото обтруси.
Нехай золото не сяє.
Бо вже воно дівування не має
(1, с. 39).
Молоду садовлять на кожух вовною догори — символ щастя. Скільки ніжності, шляхетного почуття в піснях, якими молода прощається з косою — символом глибокого духу, дівочої цнотливості: «Розпустіть мені косу по червоному поясу» (1, с. 45) ; символом дівування, краси:
Тільки жаль мені гуляння мого
Та роси-коси мої.
Тільки жаль мені кісоньки мої
Та краси дівоцької.
Дівки гуляють, кісками мають,
А мене не приймають
(1, с. 175).
Співали: «Припала коса росою, а... молоденька красою» (1, с. 78).
Поряд з розплітанням коси у весільному обряді стоїть покривання голови молодої наміткою (серпанком). Розкриваючи символічне значення намітки, звернемось до такої подільської весільної пісні, як «Ой куди ж ти, Наталко, та ходила» (1, с. 221), в якій подруги запитують Наталку, куди вона ходила, що «свою голівоньку убілила». А у відповідь:
Ой ходила, подружечки, у вишневий сад,
Там на мою головочку білий цвіт упав.
А вже ж його не звихнути, не струсити,
Треба ж його аж довіку доносити.
Зіставляючи символічне значення білого цвіту як символу вірності та вираз «треба його аж довіку доносити» виявляємо й символічне значення намітки: вірність у шлюбі до останньої хвилини життя. В буденному житті намітка постає символом плодючості, служить оберегом матері.
Найбільш ранніми в обрядовій поетиці були символи, які виникли на основі міфологічних уявлень, що належать до найдревнішої стадії доісторичного періоду життя слов’ян: символи небесних світил і явищ. Так, розповсюдженим образом у весільному фольклорі є Місяць, який символізує чоловічий початок. Місяць і Сонце (зірка) пов’язані родинними зв’язками: брат — сестра або чоловік — дружина: «Не місяцем — то зорою, не братом — то сестрою» (1, с. 123).
Цікавий мотив «мостіння мостів», який спочатку розглядався як символ, що виник на основі міфологічних уявлень. У цьому плані цікаві спостереження О.Потебні, який у монографії «Про міфічне значення деяких обрядів та повір’їв» (1865) вказував, що «мостіння мостів» у піснях «може бути темним спогадом про небесний міст, яким боги сходили на землю» (див.: 5). Пізніше було уточнено значення символу: «Мостіння мостів виражає очікування саме шлюбу...», проте зауважено, що в основі такого значення може лежати інше, більш архаїчне, міфологічне. Мотив спорудження мосту відомий у казках як одна з головних умов одруження. Викристалізовану поетичну формулу даного мотиву знаходимо у весільному репертуарі.
Символічне значення мотиву загальновизнане в народі: стати на мості чи перейти мостом (кладкою) символізувало одруження:
Кладочку перекладу.
До Миколи перепливу.
..................................
А кладочка не схибнеться,
Наталочка не вернеться.
(1, с. 127).
Філософськи глибокий у весільній поезії образ «калинового мосту»:
... нашу Наталку Господь ніс
На калиновім мості
До свекрухи в гості
(1, с. 61).
або варіант:
... Наталка ішла
По калиновім мості
До свекрухи в гості
(1, с. 61).
Калина — символ розквіту, міст — дитя, що з’єднує два береги: молодість і старість (3, с. 64), у весільній ліриці — дівування і заміжнє життя. Перший берег вже за спиною (на...мості), попереду другий берег, і зворотнього шляху немає.
Символічного значення набирає вираз «до свекрухи в гості», до якого, як пояснення, можна навести прислів’я: «У гостях добре, а вдома — краще».
Образи природи часто входили в мислення людини як частини її життя і діяльності. Природа наче поділяла щастя і горе людей. Як співучасниця людського життя одухотворена природа виступає майже в усіх весільних піснях. Символічні ситуації характеризують психологічний стан персонажів, життєві ситуації. З допомогою образів природи шляхом майстерного зіставлення передається настрій молодості, висловлюються поради, коли виходити заміж. Дівчина звертається до винограду з проханням: коли її примусять йти за нелюба, то «не цвіти красно», «не роди ягідок рясно», а коли віддадуть за коханого, то
...зацвіти красно...
зароди ягідок рясно.
Ви, гіллячки, поспускайтеся,
Ви, ягідки, посповняйтеся
(див.: 2; вар.: 1, с. 95).
Символіка образів природи в народній весільній ліриці надзвичайно багата, неординарна. Особливу групу складають рослини-символи: дерева, кущі, трави і квіти. Їх можна поділити на чоловічі і жіночі. До рослинних символів, що стосуються молодої, можна віднести: калину, руту-м’яту, шавлію, васильки, вишню, черешню, вербу, березу. Зазначимо, що один і той самий образ у різних жанрах може мати відмінне значення. Візьмемо хоча б один з найпопулярніших образів української весільної і ліричної пісень — образ калини.
Символічне значення калини закріплене у весільній пісні обрядом і пов’язується з дівочою чистотою і красою («калинонька — твоя красонька», — 1, с. 97), одруженою дівчиною (Калина січана, Наталка — звінчана... — 1, с. 110), вічною любов’ю. Символічний у весільній пісні образ зрубаного чи зламаного дерева — всохлого зламаного горіха, берези зі стятим верхом, — зокрема калини. Ламати калину означало виходити заміж, любити, як от:
Пішли дружки ламати (2) (калину)
Не далася їм взяти.
Пішла Маруся сама, (2)
Калини наламала
(2, с. 380).
Такі значення образу калини не мають вже ніякого зв’язку з ліричними піснями інших жанрів. Тут символ калини має зовсім інший зміст (калина без цвіту — відсутність кохання; зів’яла калина — дівчина занедужала; гілля калини, мовби в зажурі гнеться до землі, води — у дівчини горе («Червоная калинонька та й на воду схилилася. Молодая журилася, що од роду одбилася»), калина, посаджена на могилі, — символ скорботи, світлої пам’яті: «Посадіть на мені червону калину, вона навесні зацвіте»).
Таким чином, символ калини, який у весільних піснях виступає в єдиному, позитивному, значенні, в інших ліричних піснях, як правило, викликає протилежні асоціації.
Образи дівчини, жінки, матері символізують також вишня (черешня). У фольклорі з нею асоціюється почуттєвий світ дівчини, тривожна, очікувальна пора дівування (6, с.121).
У весільних піснях вишня — образ дівчини-нареченої («За городом черешенька, на ній білий цвіт», — 1, с. 182), на вишні ягоди — діти і матір («За городом черешенька, на ній ягідки...»), а вишневий сад — символ родини.
Барвінок у весільній пісні — символ вічного кохання, сімейного благополуччя, символ незайманості, цноти. Його тулили до всього, що потребувало вічності краси, життєстійкості: до весільного калача (Стелися, барвіночку,... ми тебе будемо рвати, коровай убирати (2, с. 114)), щоб людські серця молодих поважали; до весільного гільця (гільце-деревце... із хрещастого барвінку (7, с. 73) ) ; як символічного усталеного буття.
Як символ дівочості, цнотливості, відвернення злих духів у весільній поетиці виступає рута (рута-м’ята) :
Сплети Оксані віночок
Із ярої рути квіточок.
(див.: 8).
Як атрибут розлуки виступає рута в ліричних піснях, жовтий цвіт рути провіщає нещасливе кохання (Зелена рутонька, жовтий цвіт).
Нерідко у весільних піснях зустрічаємо васильки, які символізують святість, чистоту, красу коханої. Це складова гільця («Гільце-деревце... із запашного васильку», — 7, с.73), весільного віночка («... Другий городець — запашний васильочок.... З того ми й будем плести віночок», — 2, с. 31).
Як і калина, барвінок, рута, васильок, рожа — символ дівочості. Вона відображає красу дівчини, символ дівочої цнотливості, символ дівчини на виданні:
Вже рожа зійшла, сестриця зросла,
Вже їй пора прийшла
(7, с. 40).
Своєрідна емблема квітів — символів дівочості — вінок нареченої як знак чистоти і незайманості, але разом з тим він означав смерть попереднього життя і відродження нареченої в іншій якості (3, с. 26).
Виділившись з обрядового весільного контексту, мотив вити вінки увійшов в інші цикли обрядової та необрядової поезії, де зазнав повної поетичної незалежності. Купальські та обжинкові вінки були символами сонця, що пов’язано з ідеєю плодючості і добра.
Як і більшість жіночих рослин — символів, чоловічі теж мають декілька значень. У весільному фольклорі образ явора персоніфікує парубка; здоров’я і силу, молодість. Ясен — скромність, пісенна душа, дуб — гордість, міць, сила, красивий парубок. Символ парубка — й барвінок.
Дівчинько, сіра утко, чи сватати тебе хутко?
— Козаченьку, барвіночку, прийди хоч у неділечку
(див.: 8).
Наявність декількох варіантів значення одного й того ж образу служить доказом органічного поєднання людини і природи, багатої народної уяви.
Символіка образів природи знайшла свій відбиток у групі птахи—символи (рідше — тварини). Як правило, дівчина-наречена — це: лебідка, зозуля, качечка, (утка, утінка), ластівка, голубка, галка, горлиця, перепілка, пава, дівочка-синичка, або просто пташе. Дуже часто у весільній поетиці зустрічається символ лебідки (білої, сивої). На основі того, що білий, білизна — символ краси, біла лебідка — символ молодої дівчини, сива лебідка — засмучена наречена. Втрачати дівочу цноту, за О. Потебнею, в народній поезії означає відставати від білих лебедів і приставати до сірих гусей (тобто заміжних жінок (див.: 5). Поняття «втрачати цноту» розглядається тут в загальному значенні, тобто переходити від дівування до заміжнього життя.
Найчастіше дівочі символи поєднуються з образами-символами парубка, нареченого: орел, сокіл, горлик, селезень (качур), соловейко, павич, ятличок. У такій сукупності вони створюють багату картину.
Поруч з образами лебедів, гусей та ін. чи не завжди присутній образ води (ріка, став) як символ згоди між закоханими.
У багатьох весільних піснях зустрічається вживання декількох символів, як от у пісні «Ой по той бік ставу кличе павич паву» (1, с. 134), де символ птаха поєднується із символом-рослиною, зокрема «винним яблучком». Яблуко в народній фольклорній символіці — символ кохання, чистоти, винне яблучко — символ спокуси, бо ж «за теє винне яблучко потеряла дівуваннячко».
Символ води у весільній поезії — це не тільки злагода. Часто вживаний образ Дунаю здавна вважають символом межі, «яка розділяє світ живих і мертвих». У весільній поезії Дунай — «велика вода». Велика вода, як зауважує О. Потебня, в символіці пов’язана із заміжжям дівчини:
Ой воліла б я, ненечко моя,
В цей тихий Дунай втонути
(1, с. 127).
Аналіз предметного світу пісенної символіки певною мірою свідчить про їх національно-побутову географічну своєрідність. Так, напр., троянда (рожа), поширена в українських піснях, в російських зустрічається досить рідко, а в піснях північних регіонів взагалі не зустрічається (9, с. 108). Таким чином, символіка весільної пісні — яскравий художній світ, характеристика народного світогляду, морально-етичних ідеалів.
Література
- Танцюра Гнат. Весілля в селі Зятківцях /Упоряд., ред. М. К. Дмитренко, Л. О. Єфремова. — К.: Ред. часопису «Народознавство», — 1998. — 404 с.
- Весільні пісні: У двох кн. — Кн. 2: Волинь, Поділля, Буковина, Прикарпаття, Закарпаття/Упоряд., примітки М. Шубравської. Нот. Матер. упоряд. Н. А. Бучель. — К.: Наук. думка, 1982. — 679 с.
- Потапенко О. І., Дмитренко М. К., Потапенко Г. І. та ін. Словник символів /За заг. ред. О. І. Потапенка, М. К. Дмитренка. — К.: Ред. часопису «Народознавство», 1997. — 156 с.
- Поділля /Артюх Л. Ф., Балушок В. Г., Болтарович З. Є. та ін. — К.: Вид-во НКЦ «Доля», 1994. — 504 с.
- Дмитренко М., Іваннікова Л., Лозко Г., Музиченко Я., Шалак О. Українські символи. — К.: Ред. часопису «Народознавство», 1994. — 140 с.
- Кондратюк А. На горі сосна золоторясна: Оповіді про дерева. — К.: Дніпро, 1995. — 164 с.
- Українські народні пісні в записах Софії Тобілевич /Упоряд. Мишанич С. В., Мишанич М. В. — К.: Наук.думка, 1982. — 423 с.
- Пісні Поділля: Записи Насті Присяжнюк в селі Погребище, 1920 — 1970 рр. /Упоряд. С. В. Мишанич. Відп. ред. С. Й. Грица. — К.: Наук. думка, 1976. — 521 с.
- Лазутин С. Г. Поэтика русского фольклора. — 2-е изд., испр. и доп. — М.: Высшая школа, 1989. — 208 с.
Світлана КОЗЯР,
аспірантка відділу
фольклористики
ІМФЕ НАН України.
«Народознавство» — всеукраїнський фольклорно-етнографічний часопис.
- А В ЄРУСАЛИМІ РАНО ЗАДЗВОНИЛИ
- А В КАМ’ЯНЦІ НА РИНОЧКУ ВИСОКА МОГИЛА
- А В КРИВОМУ ТАНЦЮ
- А В МИСЦОВІЙ ЧОРНЯ РОЛЯ
- А В МІСЯЦІ СЕНТЯБРІ
- А В НАШОГО ЙВАНА СЛАВНАЯ ЖЕНА
- А В НАШОГО СВАТА
- А В НАШОМУ СЕЛЬЦІ МЕТЯНЕ ДЕРЕВЦЕ
- А В НЕДІЛЮ РАНО ЛЮЛЬКА СЯ КУРИЛА
- А В НЕДІЛЮ РАНО, В ЧЕТВЕРТІЙ ГОДИНІ
- А ВЖЕ ВЕСНА, А ВЖЕ КРАСНА
- А ВЖЕ ВЕЧІР ВЕЧОРІЄ, СОНЦЕ НАД ВЕРБАМИ
- А ДІВЧИНА ПО ГРИБИ ХОДИЛА
- А З ПІДВОДИ ЧУТИ ГОЛОС
- А ЗА НАШОМ ЗАГРАДОЧКОМ
- А ЗАДУМАВ ЧИЖИК СОБІ ОЖЕНИТИСЬ
- А ЗВІДСИ ГОРА, ЗВІДТИ ДРУГАЯ
- А ЙДІТЬ, КОЗИ
- А КІЛЬКО ТО БУЛО ТОЙ МОЄЙ УТІХИ
- А КОЛГОСПНІ ТРУДАРІ
- А МАЮ Я, ЕЙ, ЖЕНУ В СТАРИМ КРАЮ
- А МІЙ МИЛИЙ ПІШОВ ПРЕЧКИ
- А НА ГОРІ ДВА ЯВОРИ
- А НА ЯНА, НА ЯНОНЬКА ГОРІЛА НАМ СОБІТОНЬКА
- А НАШ ОКОМОН ГІРШЕ СОБАКИ
- А НЕ Є ТО НА СВЕЦЕ, ЯК МОЛОДІ НЕВЕСЦЕ
- А ПІД НАШИМ ОКЕНЕЧКОМ ЛУЧКА ЗЕЛЕНА
- А ПІД НАШИМ ОКОНЕЧКОМ КРАСНА ЗАГРАДКА
- А ХТО Ж СВОЮ ЖОНУ ШУКАЄ
- АМЕРИКА, АМЕРИКА, ЯКА ТИ НЕВДОБНА
- АНИ ТОТО ХРЕСНЯ
- БА Й МІСЯЦЮ, БА Й КОРОЛЮ
- БЕЗКОНЕЧНА
- БЕРДО, БЕРДО, БЕРДОВИЧКО
- БИСТРИЦЯ ГОРІЛА
- БІДНА МОЯ ГОЛОВОНЬКА
- БОДНАРКА, БОДНАРКА
- БОЖЕ, БОЖЕ, НИЧ НЕ МАМЕ
- БУВАЙТЕ ЗДОРОВІ, ДОРОГІ ПОРОГИ
- В ЗАГОРОВІ, НА ГОРІ
- В МАЛАСТОВІ ЧОРНА РОЛЯ
- В НЕДІЛЕНЬКУ РАНО, НА СВЯТУ ПОКРОВУ
- В САДУ ВИШНЕВІМ КОЛО ХАТИ
- В ТЕМНІМ ЛІСІ НА КАМЕНИ
- ВАСИЛЬЧИКУ, ВАСИЛЬЧИКУ
- ВГОРУ, СОНІНКО, ВГОРУ
- ВЕЧОРІЄ І ТЕМНІЄ
- ВИЇЖДЖАЙ, ФУРМАНЕ
- ВИСОКИЙ БРЕЖОК
- ВІЙНА, ВІЙНА — СВІТ ПАЛАЄ
- ВІТАЛЬНА
- ВІТЕР В ГАЇ НЕ ГУЛЯЄ
- ВОЛОДАР, ВОЛОДАР
- ВСЕ ЗАТИХЛО ОПІВНОЧІ
- ВСЕ ЙДЕ, ВСЕ МИНАЄ
- ВСЕЛЕННАЯ, ВЕСЕЛИСЯ
- ВЧОРА ВІН ЩЕ ЖИВ
- ВЧОРА ЗВЕЧОРА ВЕЛИКА ТУЧА ВПАЛА
- ГАРНА СВАХА, ГАРНИЙ СВАТ
- ГАРНИЙ КОЗАК, ГАРНИЙ
- ГЕЙ, ВОСКРЕСНИ, УКРАЇНО І ЗВИЧАЙ, І ВОЛЯ
- ГЕЙ, ДИВО ЧИ НЕ ДИВО
- ГЕЙ, ЗАЖУРИВСЯ СИВИЙ СОКОЛОНЬКО
- ГЕЙ, ОЙ ПІД ГАЙКОМ, ГАЙКОМ ЗЕЛЕНЕНЬКИМ
- ГЕЙ, ОЙ У ПОЛІ КЛЕН-ДЕРЕВО РІЗНО
- ГЕЙ, ПОВСТАНЦІ
- ГЕЙ, ХЛОПЦІ
- ГЛЯНЬ, ТОВАРИШКО, НА МЕНЕ
- ГРАЙТЕ, МУЗИКИ, ГРАЙТЕ
- ГУЛЯЙ, ГУЛЯЙ, ГУЛЯНОЧКА
- ГУСЛА ГУДУТЬ, ГОСТІ ІДУТЬ, ВИБИРАЙСЯ
- ГУЦУЛКА КСЕНЯ
- ДАЄШ МЕНЕ, НЕНЬКО МОЯ, МОЛОДОЮ
- ДВА ГОЛУБЧИКИ ЛІТАЛИ
- ДВА КОЛЬОРИ
- ДЕ КОЗА ХОДИТЬ, ТАМ ЖИТО РОДИТЬ
- ДЕ КРИМ ЗА ГОРАМИ
- ДЕ ТИ, КУПАЙЛО, НОЧУВАЛО
- ДЕН БИМ КОСИВ
- ДЕС БИВ, ЯНІЧКУ, ДЕС БИВ ДО РАНА
- ДЕСЬ ТИ, ГАЛЮ, БЕЗ РОДУ
- ДЕСЬ ТОБІ, НАТАЛКО
- ДЕСЬ У ТЕБЕ ТИ, НАТАЛКО, КАМ’ЯНЕЄ СЕРДЕНЬКО
- ДЕСЬ У ТЕБЕ ТИ, НАТАЛКО, МАТІНКИ НЕМА
- ДЕСЬ Я МАЮ ЖЕНУ В ЕУРОПЕ
- ДИВЛЮСЬ Я НА НЕБО
- ДІВА МАРІЯ ПО ГОРОДУ ХОДИЛА ЖЕ
- ДІВКИ ПИВО ВАРИЛИ
- ДІВОЧА ТУГА
- ДІВЧА, ДІВЧА, РУШАЙ СОБОМ
- ДІВЧА, ДІВЧА, ШТОС ДУМАЛО
- ДІВЧАТКО-КВІТОЧОК
- ДІВЧИНА В САДУ КВІТКИ ЗБИРАЛА
- ДІВЧИНО МОЯ, ПЕРЕЯСЛАВКО
- ДІВЧИНО, ГОЛУБКО
- ДІВЧИНОНЬКО ГАННО
- ДІТИ МОЇ, ДІТИ
- ДО ВДОВИНОГО ДВОРА
- ДО МЕНЕ, БУЯРИНЕ, ДО МЕНЕ
- ДО ТЕБЕ, УКРАЇНО
- ДОБРЕ БИ НАМ БИЛО
- ДОБРИЙ ВЕЧІР ТОБІ, ЗЕЛЕНА ДІБРОВО
- ДОБРІ В ГАМЕРИЦІ, ЯК ЙДЕ РОБОТА
- ДОВГО СПАЛА УКРАЇНА
- ДОГАДАЙСЯ, КОЗАЧЕ
- ДОДОМУ, СВІТИЛКИ, ДОДОМУ
- ДОЛЕ Ж МОЯ, ДОЛЕ
- ДРОБНИЙ ДОЖДЖИК ПАДАТ
- ДРУЖБА Я СОЙ, ДРУЖБА
- ДРУЖБОНЬКУ, ГОЛУБОНЬКУ
- ДУБ НА ДУБА ПОХИЛИВСЯ
- ДУМАЙ, НАТАЛКО, ДУМАЙ
- ЕЙ, З ГОРИ НА ДОЛИНУ
- ЕЙ, ЛЮЛЯЙ МІ, ЛЮЛЯЙ, СИВИ ОЧКА СТУЛЯЙ
- ЕЙ, ЦИСАРЮ, ЦИСАРЮ
- ЕЙ, Я СТАРИЙ
- ЄДНАЙТЕСЬ, БРАТИ-ГАЛИЧАНИ
- ЄСТЬ НА НЕБІ ДВІ ЗІРНИЦІ
- ЄСТЬ НА СВІТІ ДОЛЯ
- ЖАЛІ МОЇ, ЖАЛІ
- ЖАЛУЄШ ТИ, МОЯ МИЛА, ЖЕ Я П’Ю
- ЖАЛЬ МІ, ЖАЛЬ МІ, ЖЕ НЕ МАМ ПІНЯЗИ
- ЖАЛЬ МІ, ЖАЛЬ МІ, ЖЕМ СЯ НЕ ОЖЕНИВ
- ЖИВИ, УКРАЇНО, СВОБІДНИМ ЖИТТЯМ
- ЖУРЮ Я СІ, ЖУРЮ ЯК ВЕЧІР, ТАК РАНО
- З КАЛИНОНЬКИ ДВІ КВІТОНЬКИ
- З ТОГО ЧАСУ, ЯК ЖЕНИВСЯ
- ЗА ВАСИЛЬОМ, ЗА ВАСИЛЬОМ
- ЗА ГОРИ СОНЦЕ ЗАХОДИЛО
- ЗА ГОРОДОМ ЛЬОН, ЛЬОН
- ЗА ГОРОДОМ ЧЕРЕШЕНЬКА, НА НІЙ БІЛИЙ ЦВІТ
- ЗА ГОРОЮ СНІЖОК ЛЕТИТЬ
- ЗА ДУНАЄМ ШИРОКИМ
- ЗА ТЕТЯНУ, ЗА ТЕТЯНУ
- ЗА УКРАЇНУ (О, УКРАЇНО, О, ЛЮБА НЕНЬКО)
- ЗАГРАЙТЕ МІ, ГУДАЧКИ, ЗАГРАЙТЕ МІ ТРИ ТАНЦІ
- ЗАЖУРИЛАСЯ МОЛОДАЯ ВДІВОНЬКА
- ЗАЖУРИЛАСЬ МОЛОДА НАТАЛКА
- ЗАЙЧИКУ, ЗАЙЧИКУ, ТА ГОЛОВКА БОЛИТЬ
- ЗАЙЧИКУ-ГОРОБЧИКУ
- ЗАСПІВАЙМО ПІСНЮ ВЕСЕЛЕНЬКУ
- ЗАСЯ, СВАНИЧКИ, ЗАСЯ
- ЗАХОТІЛА БАБА
- ЗАЦВІВ ТЕРЕН РЯСНО
- ЗАЦВІЛА В ДОЛИНІ ЧЕРВОНА КАЛИНА
- ЗАЦВІЛА КАЛИНА У ЛУЗІ ДА ПОПУСТИЛА КВІТИ
- ЗАШУМІЛА ЛІЩИНОНЬКА
- ЗАШУМІЛИ ЛІСИ
- ЗАШУМІЛИ ЛУГИ, ЩЕ Й БИСТРІЇ РІКИ
- ЗЕЛЕНА ЛІЩИНА ОРІШКИ РОДИЛА
- ЗЕЛЕНАЯ ГОРІШИНА
- ЗЕЛЕНАЯ ЛІЩИНОНЬКО
- ЗЕЛЕНЕЄ ЖИТО, ЗЕЛЕНЕ
- ЗІЙШЛА ЗОРЯ ІЗВЕЧОРА (ДА) ПОНАД ГОРАМИ
- ЗІЙШЛА ЗОРЯ ІЗВЕЧОРА ТА Й ЗАЗОРІЛАСЯ
- ЗОЗУЛЬКА СИВЕСЕЧКА
- ЗОРЕ МОЯ ВЕЧІРНЯЯ
- ЗРОБИЛИ МИ ДІЛО
- І ЗІЙШОВ МІСЯЦЬ
- І КОМИШ ТРІЩИТЬ, І ВОДА ПЛЮЩИТЬ
- І ПО ТОЙ БІК ГОРА, І ПО СЕЙ БІК ГОРА
- ІДУТЬ ДРУЖЕЧКИ У ТРИ РАДОЧКИ
- ІЗ-ЗА ГОРИ ВІТЕР ВІЄ
- ІЗ-ЗА ГОРИ, ІЗ-ЗА КРУЧІ РИПЛЯТЬ ВОЗИ ЙДУЧИ
- ІШЛИ ЧУМАЧЕНЬКИ З УКРАЇНИ
- ЇЖТЕ КАПУСТУ ЛОЖКАМИ
- ЇЖТЕ, БУЯРИ, КАШУ
- ЇЛИ СВІТИЛКИ, ЇЛИ
- ЇХАВ КОЗАК, ЇХАВ ЛУГАМИ-БЕРЕГАМИ
- ЇХАВ, ЇХАВ БАГАЦЬКИЙ СИН
- ЇХАВ, ЇХАВ КОВАЛЕНКО
- ЇХАВ, ЇХАВ КОЗАК МІСТОМ
- ЇХАВ, ЇХАВ ТА ЧУМАК МАКАРА
- ЇХАЛИ ХОЗАРИ ІЗ ДОНУ ДОДОМУ
- Й А В НЕДІЛЕНЬКУ РАНО
- КАЖУТЬ ЛЮДИ-СУСІДОНЬКИ
- КАЛИНА-МАЛИНА НІ СЛАДКА, НІ ГОРКА
- КАЛИНКУ Я ЛОМЛЮ ТА Й КЛАДУ НА КУПКУ
- КЕБИ ТАК ГОРІЛА КАЛИНА, ЛІЩИНА
- КЕД МІ ПРИШЛА КАРТА НАРОКОВАЦ
- КИНУ КУЖЕЛЬ НА ПОЛИЦЮ
- КЛИКАЛА МЕНЕ МАТИ
- КОЗАК ВЕСІЛЛЯ СПРАВЛЯЄ
- КОЗАКА НЕСУТЬ І КОНЯ ВЕДУТЬ
- КОЗАЧЕНЬКО ВПИВСЯ
- КОЛО РІЧКИ ДА КОЛО БРОДУ
- КОСИВ СІНО, КОСИВ СІНО
- КОТИВСЯ ГОРЩИК, ПІДКИДАВСЯ
- КОТИЛАСЯ ЧОРНА ХМАРА З НЕБА
- КОТИЛОСЯ ЯБЛУЧКО З-ПІД ВІКОНЦЯ
- КРАЙ ДОЛИНИ МАК
- КРАПНИ, ДОЩИКУ, З НЕБА
- КРАСНІ СВІТИЛКИ, КРАСНІ
- КРІП СІЮ, КРІП СІЮ
- КРУТОВЕЄ КОЛЕСО
- КУЧЕРЯВИЙ МАРКО
- КУЧЕРЯВИЙ ПІЧ ВИМІТАЄ
- КУЩ КАЛИНИ ПРОЦВІТАЄ
- ЛЕЛЕЧЕНЬКИ
- ЛЕТИ, ЛЕТИ ТИ, ЧОРНАЯ ГАЛКО
- ЛЕТІЛА ЗІРОЧКА ТА ВПАЛА
- ЛОВИВ ТАТО СОЮ
- ЛУЧИНО БЕРЕЗОВА
- МАЛА МАТИ ОДНУ ДОЧКУ
- МАЛА МАТИ СИНА, ТАЙ ГО ОЖЕНИЛА
- МАЛАЯ НІЧКА-ПЕТРІВОЧКА
- МАЛЕНЬКА НІЧКА-ПЕТРІВОЧКА
- МАМО, ЧАЮ
- МАРІЯ ДІВА ДНЕСЬ ПОРОДИЛА
- МАРУСЮ, МАРУСЮ
- МИ, ЦИҐАНЄ, НИЧ НЕ МАМЕ
- МИКОЛОВА НЕНЬКО
- МОВ ОЛЕНЬ ТОЙ, ЩО ЗАГНАНИЙ В БОЛОТО
- НА ВИГОНІ ГУСЯТА
- НА ВИГОНІ КРАЙ СЕЛА
- НА ВУЛИЦІ СУРМА ГРАЄ
- НА ГОРОДІ ВЕРБА РЯСНА
- НА ГОРОДІ ТЕРНИЦЯ
- НА ЛОТОКАХ НОГИ МИЛА
- НА ПЕЧІ ВЕДМІДЬ ЛЕЖИТЬ
- НА ШИРОКІЙ МЕДЖИ ГРУШКА КОНАРИСТА
- НАВАРИЛА ЧАЧАВИЦІ
- НАД ПРУТОМ У ЛУЗІ
- НАЇХАЛИ ТУРИ-ЛЮДИ, МАТКО НАША
- НАЛИВАЙТЕ, БРАТТЯ
- НАЛИНУЛИ СОКОЛИ З СТОРОНИ
- НАТАЛКО-ГОЛУБКО
- НАШ ДРУЖБОНЬКА ПРИБРАВСЯ
- НАШ ДРУЖБОНЬКО УБРАВСЯ
- НАШ ДРУЖБОНЬКО, ЯК ПАН, ЯК ПАН
- НАША НАТАЛКА ЧОРНЯВА
- НАША ПАНІ ВЕЛИКА
- НАША ПАНІ ГОЛУБОЧКА ВИЙШЛА ПРОТИ НАС
- НАЩО, ДІВЧИНО, АЙСТРИ СІЄШ
- НЕ ВІЙ, ВІТРЕ, ПОЛЕМ
- НЕ ГРІМ ТО ГУДЕ З СТОДОЛИ
- НЕ ЖАЛЬ МЕНІ ТА Й НІ НА КОГО
- НЕ ЖУРИСЯ, ПРЕПОГАНА
- НЕ ЖУРСЯ, МАТІНОЧКО, НЕ ЖУРСЯ
- НЕ НАСТУПАЙ, ЛІТВА
- НЕ ХИЛИСЯ, БЕРІЗОНЬКО
- НЕ ХИЛИСЯ, ХМЕЛЮ, В ВОДУ
- НЕ ХОД, ЯНКУ, НА ПОЛЯНКУ
- НЕ ХОДИЛА НА УЛИЦЮ, НЕ БУДУ Й ХОДИТИ
- НЕ ЩЕБЕЧИ, СОЛОВЕЙКУ
- НІЧ ЯКА МІСЯЧНА, ЗОРЯНА, ЯСНАЯ
- НІЧ ЯКА, ГОСПОДИ, МІСЯЧНА, ЗОРЯНА
- ОБМІТАЙТЕ ДВОРИ, ЗАСТИЛАЙТЕ СТОЛИ
- ОГІРКИ-ЖОВТЯКИ
- ОД КУРЕНЯ ДО КУРЕНЯ
- ОДКАЛЬ СОНЕЧКО СХОДИЛО
- ОДЧИНЯЙ, ПАНОЙКУ, КВАТИРУ
- ОЖЕНИЦЬ БИМ СЯ БАРЗ БИМ РАД
- ОЙ БРАТТЯ-ОПРИШКИ
- ОЙ В НЕДІЛЮ РАНО-ПОРАНЕНЬКУ
- ОЙ ВАСИЛЬ-КОВБАСИЛЬ
- ОЙ ВЕРБО, ВЕРБО, ДЕ ТИ РОСЛА
- ОЙ ВЕСНА, ВЕСНА КРАСНА
- ОЙ ВЕСНА, ВЕСНА, ЩО ТИ НАМ ПРИНЕСЛА
- ОЙ ВЕЧІР, ВЕЧІР
- ОЙ ВИ, ХЛОПЦІ-ЗАПОРОЖЦІ
- ОЙ ВИГЛЯНЬ, ОЛЕНЮ
- ОЙ ВИЙДУ Я НА ГІРКУ
- ОЙ ВИРВУ Я, ВИРВУ КЛЕНОВИЙ ЛИСТОЧОК
- ОЙ ВИСОКО МІЙ ОТЕЦЬ
- ОЙ ВИШЕНЬКА, ЧЕРЕШЕНЬКА, ЧОМ РЯСНО НЕ РОДИШ
- ОЙ ВІДКОЛИ Я ВРОДИВСЯ
- ОЙ ГАНУСЮ ПРЕПОДОБНА
- ОЙ ГАЮ, ГАЮ, Я В ТОБІ НЕ БУВАЮ
- ОЙ ГИЛЯ, ГИЛЯ, ГУСОНЬКИ, НА СТАВ
- ОЙ ГОРЕ НАМ НА ГЕТЬМАНЩИНІ
- ОЙ ГОРЕ ТІЙ ЧАЙЦІ, ГОРЕ ТІЙ НЕБОЗІ
- ОЙ ГУК, МАТИ, ГУК, ДЕ ЛОЦМАНИ П’ЮТЬ
- ОЙ ДЕ Ж ТИ БУЛА, МОЯ НЕЧУЖАЯ
- ОЙ ДЕ Ж ТИ ОРАВ, ОЙ ДЕ Ж ТИ КОСИВ
- ОЙ ДЕНЬ ДОБРИЙ, СВЕКРУШЕЧКО, НЕСУ ЗВІСТКУ
- ОЙ ДИВНО НАМ, ДИВНО, ЩО ЗЯТЯ НЕ ВИДНО
- ОЙ ДИВНО, ДИВНО НАМ З ТЕБЕ, ЗИМО
- ОЙ ЗА ГАЄМ ЗЕЛЕНЕНЬКИМ БРАЛА ДІВКА ЛЬОН ДРІБНЕНЬКИЙ
- ОЙ ЗА ГАЄМ, ОЙ ЗА ГАЄМ, ЗА ДУНАЄМ
- ОЙ ЗА ЛІСОМ, ЗА ТЕМНЕНЬКИМ
- ОЙ ЗАГРАЙТЕ, МУЗИКИ
- ОЙ ЗАРЖИ, СИВИЙ КОНИКУ
- ОЙ ЗАСПІВАЙТЕ ВРАЗ ДЛЯ ПАНА МЛОДОГО
- ОЙ ЗАЦВІЛА КАЛИНОНЬКА В ЛУЗІ
- ОЙ ЗЕЛЕНЕ ЖИТО
- ОЙ З-ЗА ГОРИ ВІТЕР ВІЄ ТАМ МИКИТА ЖИТО СІЄ
- ОЙ ЗНАЛА Я, ЗНАЛА СПІВАНОЧКИ ЗРАНА
- ОЙ ЗОРОЙКО ВЕЧІРНЯЯ
- ОЙ ІШЛИ МИ ЛУГАМИ
- ОЙ ІШЛИ МИ НИЗОМ
- ОЙ ЇХАЛА, ЇХАЛА
- ОЙ КАЗАЛА НАМ НИВКА
- ОЙ КАЗАЛА ПРИХОДИТИ
- ОЙ КАНАДО, КАНАДОЧКО, ЯКАСЬ НЕЩАСЛИВА
- ОЙ КОВАЛЮ, КОВАЛЕНКУ
- ОЙ КРИВОГО ТАНЦЯ
- ОЙ КРИКНУ Я, ГУКНУ
- ОЙ КУДИ Ж ВИ, СІРІ ГУСИ, ПОЛИНЕТЕ
- ОЙ КУПАЛА КУПАЛАСЯ
- ОЙ КУЧЕРІ, КУЧЕРИКИ
- ОЙ ЛЕТІВ ШУЛЯК ІЗ ВУЛИЦІ
- ОЙ ЛЕТІЛА ГОРЛИЦЯ ЧЕРЕЗ САД
- ОЙ ЛЕТІЛА КАЧЕЧКА
- ОЙ ЛЕТІЛА ПАВА, СЕРЕД МОРЯ ВПАЛА
- ОЙ ЛЕТІЛО ТРИ СОКОЛИ
- ОЙ ЛИХО, ТА НЕ НАМ
- ОЙ ЛІЗ ЇЖАК, ЛІЗ
- ОЙ ЛІСОМ, ЛІСОМ-ДОРІЖКОЮ
- ОЙ ЛЮБИВ ТА КОХАВ
- ОЙ ЛЮЛЯЙ ЖЕ МІ, ЛЮЛЯЙ
- ОЙ МАТИ, ЗОТНИ ШИЮ
- ОЙ МАТИ, МАТИ, МАТИ
- ОЙ МЕДЕ НАШ, МЕДЕ
- ОЙ МИ СВОМУ ПАНУ
- ОЙ МИ, ЯКО МИ
- ОЙ МИЛИЙ, МИЛИЙ, ТИ, ДРУЖИНО МОЯ
- ОЙ МИЛІ СУСІДОНЬКИ
- ОЙ МІСЯЦЮ ТЕМНИЙ
- ОЙ НА ГОРІ АСФАТОВІЙ
- ОЙ НА ГОРІ ДВА ДУБИ ЗРОСЛИСЯ
- ОЙ НА ГОРІ, НА ГОРІ ЧАБАН ВІВЦІ ЗГАНЯЄ
- ОЙ НА ГОРІ, ОЙ НА ГОРІ БЕРЕЗА СТОЯЛА
- ОЙ НА СТАВУ, НА СТАВОЧКУ ПЛИВУТЬ КАЧКИ В ТРИ РЯДОЧКИ
- ОЙ НАСТУПАЛА ТА ЧОРНА ХМАРА
- ОЙ НАЩО НАМ МУЗИКИ
- ОЙ НЕ ГАЙСЯ, ВАСЮНЮ, НЕ ГАЙСЯ
- ОЙ НЕ СВІТИ, МІСЯЧЕНЬКУ, ТА Й НА ТОЙ ПЕРЕЛАЗ
- ОЙ НЕ ХОДИ, БАРАБАШУ
- ОЙ НЕ ХОДИ, ГРИЦЮ, ТА Й НА ВЕЧЕРНИЦІ
- ОЙ НІЧ МОЯ ТЕМНАЯ
- ОЙ НУМО, НУМО В ЗЕЛЕНОГО ШУМА
- ОЙ ПЕРЕПЕЛИЧКА МАЛА, НЕВЕЛИЧКА
- ОЙ ПІД МОСТОМ РИБА З ХВОСТОМ
- ОЙ ПІДУ Я В ДОЛИНУ
- ОЙ ПІДУ Я ДО МЛИНА, ДО МЛИНА
- ОЙ ПІДУ Я ПОНАД КРУТІ ГОРИ
- ОЙ ПІДУ Я, НЕНЬКО, В НЕДІЛЮ РАНЕНЬКО
- ОЙ ПО ГОРІ РОМАН ЦВІТЕ
- ОЙ ПО ДОНУ, ПО ДОНУ, ГЕЙ, ГЕЙ
- ОЙ ПОКРИЛИСЬ БІЛИМ СНІГОМ ПОЛОНИНИ
- ОЙ ПОЛИНЬ, ПОЛИНЬ, СИВИЙ СОКОЛОНЬКУ, ВІД МЕНЕ
- ОЙ ПОЛОЛА ГОРЛИЦЯ ЛОБОДУ, ЛОБОДУ
- ОЙ ПОЛЯ, ПОЛЯ КОЛГОСПНІ
- ОЙ ПРИСНИВСЯ МЕНІ СОН ДИВНЕНЬКИЙ
- ОЙ ПРОСИМО МИ ВАС
- ОЙ СИВАЯ ТА І ЗОЗУЛЕНЬКА
- ОЙ СІДАЙ, СІДАЙ, КОХАНЯ МОЄ
- ОЙ СЛАБА Я, ОЙ СЛАБА Я
- ОЙ СЛАВЕН, СЛАВЕН ЦЕЙ ВЕЧІР НАСТАВ
- ОЙ СЛУЖИВ Я В ВДОВИ
- ОЙ СПАСИБІ, СВЕКРУШЕЧКО
- ОЙ СПІВАМ Я СИ, СПІВАМ
- ОЙ СТЕЛИСЬ, СТЕЛИСЬ, ОЙ БАРВІНОЧОК
- ОЙ СУСІДКО
- ОЙ ТАК МІ СЯ, ГУДАЧЕ
- ОЙ ТАМ ЗА ГАЄМ, ГАЄМ ЗЕЛЕНЕНЬКИМ
- ОЙ ТАМ ЗА МОРЯМИ ОРЕЛ ВОДУ П’Є
- ОЙ ТАМ ІЗ-ЗА ГОРИ
- ОЙ ТАМ НА ГОРІ СТОЯТЬ ВОЛИ У ЯРМІ
- ОЙ ТАМ НА ГОРІ ЦЕРКВА ЗБУДОВАНА
- ОЙ ТАМ ПІД ЛЬВОВОМ
- ОЙ ТАТАРИН, БРАТИКУ, ТАТАРИН
- ОЙ ТИ, ДУБЕ, ДУБЕ, КУЧЕРЯВИЙ ДУЖЕ
- ОЙ ТИ Ж КАЗАЛА, ТИ Ж, МОЯ НЕНЕ
- ОЙ ТИ МЕНЕ, ВРАЖИЙ СИНУ, НЕ ЗАЙМАЙ
- ОЙ ТИ, БРАТЕ, БРАТІЙОЧКУ, НЕ ПИЙ ГОРІЛОЧКУ
- ОЙ ТИ, ГАРНИЙ СЕМЕНЕ
- ОЙ ТИ, ДУБЕ КУЧЕРЯВИЙ, ЧОМ ТИ ГІЛЛЯ НЕ СПУСКАЄШ
- ОЙ ТИ, ДУБЕ, ДУБЕ
- ОЙ ТИ, ЗЕЛЕНА ДУБРОВОЙКО
- ОЙ ТИХО, ТИХО ТА ДУНАЙ ВОДУ НЕСЕ
- ОЙ ТОДІ ПАНОЙКО ЖУРИВСЯ
- ОЙ ТРУТЬСЯ-В’ЮТЬСЯ СОКОЛИ
- ОЙ У ГОРОДІ КОПАНОЧКА
- ОЙ У ГОРОДІ ПТАШКИ В’ЮТЬСЯ
- ОЙ У ГОРОДІ РОМАН-ЗІЛЛЯ
- ОЙ У ЛІСІ НА ЯЛИНІ
- ОЙ У ЛУЗІ ЧЕРВОНУ КАЛИНУ ВОДА ПОЙНЯЛА
- ОЙ У НАШІЙ КОЛОДЯЖНІ СТАЛА НОВИНА
- ОЙ У ПОЛІ КРИНИЧЕНЬКА НА ЧОТИРИ ЗВОДИ
- ОЙ У ПОЛІ, В ПОЛІ, В ПОЛІ ДВА ДУБОЧКИ
- ОЙ У ПОЛІ, ПОЛІ ПЛУЖОК ОРЕ-БРОДИТЬ
- ОЙ УЧОРА ОРАВ
- ОЙ ХМЕЛЮ Ж МІЙ, ХМЕЛЮ
- ОЙ ХОДИВ Я ДО ДІВЧИНИ
- ОЙ ХОДИЛА ГАНУСЯ ПО ПОЛЮ
- ОЙ ХОДИЛА МАРУСЕНЬКА ПО КРУТІЙ ГОРІ
- ОЙ ХОДИЛО ДІВЧАТКО ПО ЛІСІ ПЛАЧУЧИ
- ОЙ ХОДИТЬ ІВАН ПОНАД ЛИМАН
- ОЙ ХОЦЬ МЕНЕ, МАМЦЮ, БИЙ
- ОЙ ЧИ БУДЕШ, ДІВЧИНОНЬКО, ЗА МНОЮ ТУЖИТИ
- ОЙ ЧИЙ ТО КІНЬ СТОЇТЬ
- ОЙ ЧИЯ ТО ВОЛОКА
- ОЙ ЧИЯ ТО ЧЕРЕШЕНЬКА
- ОЙ ЧОГО ВИ, СВІТИЛКИ, СИДИТЕ
- ОЙ ЧОГО ТИ ПЛАЧЕШ, МОЛОДАЯ ПАНІ
- ОЙ ЩО Ж БО ЦЕ ЗА ДОРІЖЕЧКА
- ОЙ ЩО Ж ТО ЗА ШУМ УЧИНИВСЯ, ГЕЙ
- ОЙ ЯКИЙ ТО НАШ КУМОНЬКО СПРАВЕДЛИВИЙ
- ОХ І ЗІЙДИ, ЗІЙДИ ТИ, ЗІРОНЬКО
- ОХ І Я З ГОРЯ ТА З ПЕЧАЛІ
- ПЕРЕД ПОРОГОМ МУЗИКИ ГРАЮТЬ
- ПИЙ, МИКОЛО, ГОРІЛКУ
- ПИЛА, ПИЛА ТА Й НЕМЕРІВНА НА МЕДУ
- ПИСАЛА НІ МОЯ ЖЕНА ЛИСТ З КРАЮ
- ПИШЛА БИ Я, ПИШЛА
- ПІД ОБЛАЧКОМ ЧЕРЕШЕНЬКА, НА ВЕРШЕЧКУ — ДВІ
- ПІСНЯ ХОЛМСЬКИХ ПОВСТАНЦІВ
- ПІШЛА ДІВЧИНА В ДУНАЙ ПО ВОДУ
- ПОВІЙ, ВІТРЕ БУЙНЕСЕЧКИЙ
- ПОВІЙ, ВІТРЕ, НА ВКРАЇНУ
- ПОВОЛІ, ДРУЖЕЧКИ, САДОМ ІДІТЬ
- ПОВСТАНСЬКА МОГИЛА
- ПОГУЛЯЙМО, БРАТИЦЯ
- ПОЗА ЛІСОМ ЗЕЛЕНЕНЬКИМ
- ПОЛІТЬ, ПОЛІТЬ, ПОЛІЛЬНИЧКИ
- ПОМАЛУ-МАЛУ, БРАТІКУ, ГРАЙ
- ПОПІД МОСТОМ РИБА З ХВОСТОМ
- ПОПІД МОСТОМ, МОСТОМ
- ПОПІД НАШИМ ОБЛАЧКОМ ЛУЧКА ЗЕЛЕНА
- ПОСТІЙТЕ, ХЛОПЦІ, ТУТЕКА
- ПОХИЛЕЄ ТЕ ДЕРЕВЦЕ ТА ЯЛИНА
- ПРИЙДИ, ПРИЙДИ, СОНЕЧКО
- ПРОПИЛА МАТИ ДОЧКУ
- РИСТЮ, КОНИЧЕНЬКИ, РИСТЮ
- РІДНА МОВА
- РІДНИЙ МІЙ КРАЮ
- РОЖДЕСТВО ХРИСТОВЕ
- РОЗЛИЛИСЯ КРУТІ БЕРЕЖЕЧКИ
- РОЗМАЮ Я КІСОНЬКУ, РОЗМАЮ
- СВІТИ, МІСЯЧЕНЬКУ, ВИСОКО, НЕ НИЗКО
- СВІТИ, МІСЯЧЕНЬКУ, СВІТИ НА ДІБРОВУ
- СВІТИТЬ МІСЯЦЬ, СВІТИТЬ ЯСНИЙ, МОЛОДИЙ ЛІС СТИХА ШУМИТЬ
- СВІТИТЬ МІСЯЦЬ, СВІТИТЬ ЯСНИЙ, ТА Й ЩЕ Й ЯСНАЯ ЗОРЯ
- СВЯТАЯ ВАРВАРА
- СВЯТИЙ ВЕЧІР, ДОБРИЙ ВЕЧІР УСІМ ЛЮДЯМ НА ЗДОРОВ’Я
- СВЯТКОВА, СВЯТКОВА
- СИВА ЗОЗУЛЕНЬКО, НЕ ЛІТАЙ РАНЕНЬКО
- СІМ ДЕНЬ КОНОПЕЛЬ
- СІЧАНА КАЛИНА, СІЧАНА
- СЛАВА ВІТЧИЗНІ
- СЛАВЕН У БОГА МАРИСИН ПОСАД
- СМІЛО У НОГУ РУШАЙТЕ
- СОКІЛ З ОРЛОМ, СОКІЛ З ОРЛОМ КУПАЄТЬСЯ, А БРАТ БРАТА ПИТАЄТЬСЯ
- СОЛОВІЮ, РІДНИЙ БРАТЕ
- СТАНЬ, ПАНЕ, НА КРИЛЬЦЕ
- СТЕЛИСЯ, ХМЕЛЮ, СТЕЛИСЯ
- СТОЇТЬ КОЗАК КРАЙ ВОРІТ
- СХИЛЯЄТЬСЯ ЗЕЛЕН ЯВІР НА ВСІ ВОРОТА
- ТА ВЖЕ ТРЕТІЙ ВЕЧІР, ЯК ДІВЧИНУ БАЧИВ
- ТА ІДЕ ЧУМАК, ІДЕ БУРЛАК
- ТА НЕМА ГІРШ НІКОМУ
- ТАКИ Я ПАЛЮ-РІЖУ
- ТАМ НА ГОРІ В ГУЩИКУ МАЛЕНЬКІМ
- ТАМ НА ГОРІ ВИШНЯ
- ТАМ НА ГОРІ ПЄКНА ЗАГРАДА
- ТЕРЕН ЦВІТЕ
- ТЕРЕН, МАТИ, КОЛО ХАТИ
- ТЕРНОМ, ТЕРНОМ БИТАЯ ДОРІЖЕЧКА
- ТЕЧЕ ВОДА З-ПІД ЯВОРА, ТЕЧЕ ВОДА КАЛАМУТНА
- ТЕЧЕ ВОДА, ТЕЧЕ З КИЧЕРИ ДО СЕЛА
- ТЕЧЕ РІЧКА НЕВЕЛИЧКА ПОПІД ВОРОТА
- ТИ Ж МЕНЕ ПІДМАНУЛА, ТИ Ж МЕНЕ ПІДВЕЛА
- ТИ, ЗЕЛЕНИЙ КУДРАВЧЕ
- ТИ, МУЗИКО, ГРАЙ ДО ЛАДУ
- ТИ, ЧЕРЕШЕНЬКА, ОЙ ТИ, ВИШЕНЬКА
- ТИХИЙ ЛІС
- ТОБІ, МАТИ, НЕ ЖУРИТИСЯ
- ТРЕБА, МАТИ, РАНО ВСТАТИ
- ТРИ-СЕМ-ДАНА
- ТУМАН ПОЛЕ ПОКРИВАЄ, КОЗАК ПО НІМ КОНЕМ ГРАЄ
- ТУТ НАШЕ ПІР’Я ВПАЛО
- У МОРІ НА КАМЕНІ
- У НЕДІЛЮ РАНО, НА ЗОРІ РАНЕНЬКО
- УКРАЇНА-МАТИ
- УСТАНУ Я, НЕНЬКО
- ФУРМАН Я СОЙ, ФУРМАН
- ХОДИВ КОЗАК ДО МОЛОДИЦІ
- ХОДИЛА Я ПО САДОЧКУ
- ХОДИТ ДІВЧА ПО САДОЧКУ
- ХОДЮ-БЛУДЮ ПО ДІБРОВІ
- ХОЧЕ СТАРОСТА ЇСТИ
- ХУСТОЧКА ЧЕРВОНА
- ЧЕКАЙ ЖЕ МЯ
- ЧЕРВЕНА КАЛИНА
- ЧЕРВЕНЕ ЯБЛОЧКО ПОПІД ГОРУ СКАЧЕ
- ЧЕРЕЗ ГОРУ ТА В ДОЛИНУ
- ЧЕРЕЗ НОВИЙ БУДИНОЧОК
- ЧЕРЕЗ САД-ВИНОГРАД СТЕЖЕЧКА ЛЕЖАЛА
- ЧЕРЕЗ САД-ВИНОГРАД СТЕЖЕЧКА ЛЕЖИТЬ В ДОЛИНУ
- ЧИ ВДОМА ВДОМА КРАСНАЯ ПАННА
- ЧИ ТИ МЕНЕ ВІРНО ЛЮБИШ
- ЧИ Я ТОБІ НЕ КАЗАЛА, ЯК ТЕЛЯТА ЗАГАНЯЛА
- ЧИЯ ТО ХАТИНА
- ЧОГО СУМУВАТИ, ГОЛУБКО МОЯ
- ЧОГОСЬ МЕНІ, МОЯ МАТИ
- ЧОМ СОЛОВЕЙКИ НЕ ЩЕБЕТАЛИ
- ЧОМ ТИ МЕНЕ, МОЯ МАТИ, НЕ СПИТАЄШ
- ЧОМ ТИ, БАРВІНКУ, НЕ СТЕЛИШСЯ
- ЧОМ ТИ, МІСЯЦЮ, НЕ СЯЄШ
- ЧОМ, СВІТИЛКИ, НЕ СПІВАЄТЕ
- ЧОМ, ЧОМ, ЧОМ, ЗЕМЛЕ МОЯ
- ЧОМУ, СИНУ, НЕ П’ЄШ, ЧОМУ НЕ ГУЛЯЄШ
- ЧОРНА ХМАРА НАСТУПАЄ, ДРОБЕН ДОЩИК НАКРАПАЄ
- ЧУЙСЯ, ПАНОЧКУ, В СИЛІ
- ШКОДА МОЇ ВЕЧЕРОНЬКИ
- ШТО ЖЕ МІ, БОЖЕ, ПО ТРЬОХ КОВАЛЯХ
- ШУМІЛА ДЗЕДЗИНА
- ШУМІЛИ ВЕРБИ В ПОПОВІЙ ДОЛИНІ
- ЩО УЧОРА АНТОНЕЧКО БУВ МОЛОДИЙ
- ЩО Я В НЕНЬКИ ТА Й НА ОДІХОДІ
- ЮЖ БИМ СЯ ОЖЕНИВ
- ЮЖ ЄМ СЯ ОЖЕНИВ
- ЮЖ ЛЕМ СЯ ОЖЕНИВ
- ЮЖ МИНУЛИ М’ЯСНИЧЕНЬКА
- Я НЕ ГУЛЯЛА, НЕ ДІВУВАЛА
- Я ТЕБЕ КОХАВ, ЯК У САДОЧКУ ГРУШУ
- ЯК БУЛА Я В БАТЬКА ШВАЧКА
- ЯК ГОЛУБИЦЯ ЛЕТІВА
- ЯК ЄМ БИЛА ЄЩЕ МАЛА
- ЯК ЖЕ ТОБІ ТИ, НАТАЛКО
- ЯК СЯ СВАШКА НАПИЛА
- ЯК Я В БАТЬКА ЄДИНИЦЯ БУЛА
- ЯК Я ИШОВ БЕЗ ТОТ ХОТАР
- ЯК Я ИШОВ ПОЗА ГУМЕН
- ЯК Я СОБІ В НАШІМ СЕЛІ ЗАСПІВАМ
- ЯКА Ж ТО СЯ СТАЛА ВЕЛЬКА ЗМЕНА
- ЯКБИ МЕНІ СТУПА ТА ЖОРНА